dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Вторник, 17 Септември 2019 г.
Континенти
  Книжарница:10
  Потребители:3788
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   България
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Широка Лъка 2007
  Публикуван от admin на 05 Юни 2007 г.
  Този пътепис е прочетен 1775 пъти, рейтинг: 4.67

И тази година, за трета по ред, не пропуснах Песпонделник в Широка Лъка. Кукерския фестивал винаги е добър повод да се посети неповторимото село и природата около него. Още повече, че тази година почти съвпада с 3-ти март, а това си е празник, който трябва да се празнува! Този път времето беше почти лятно и това допринесе за хубаво изкарване, не че предишните две години снега ме спираше да отида :)

Тръгнахме в събота, а в колата бях с четири човека, които до сега не бяха ходили в Широка Лъка. На всички много им хареса, а то и няма как иначе :)

На отиване решихме да минем през Чудните мостове. Добра идея, но ни изненада нещо неприятно - явно хижата са я взели нови собственици и са сложили “посетителска такса” от 2 лева, за да разгледаш природната забележителност. Според мен таксата е абсолютно незаслужена - най-малкото не са направили нищо с което да я заслужат. Аз до последно отказвах да повярвам - дори си помислих,че става дума, ако се вземе екскурзовод, но не - става дума за всички ! (за ученици и пенсионери е 1 лев). Единствено май са ремонтирали самата хижа, но те и там са вдигнали цените. Имайте го в предвид, ако решите да ходите натам.

Стигнахме в Широка Лъка по светло и се разходихме. Постепенно започнаха да пристигат много познати физиономии, а кукерите си вървяха из селото и се опитваха да плашат девойките :) Някои успяваха :)

Част от компанията първоначално мислеха да спят в някоя квартира и отидохме в Гела да търсим места. След двучасово търсене (главно на баба Милка, за която всички са чували, но никой не я е виждал) успяхме да я намерим и точно си уговориха цената, когато всички решихме да не се цепим и да спим на чували където намерим.

Върнахме се в Широка Лъка и отидохме на големия общ огън до параклиса. Там си беше както се очакваше - мнооогоо хора, като всеки се занимаваше с каквото си иска и може - някои свиреха, други пееха, въртяха пой, пиеха … или просто стояха около огъня. Настана момента да помислим къде да пренощуваме. Идеята за плевня не се хареса на някои заради (основателните) опасенията от бълхи и въпреки, че отидохме да видим, се отказахме. Сетихме се за туристическия подслон на входа на Гела и решихме да пробваме там. Този път бяхме шест човека с големи раници и провизии и Астралката се наложи на моменти да качва баира към Гела на втора. Все пак мястото беше свободно и останахме там. Решихме да запалим камината. Проблем номер 1 - да намерим дърва. Решение номер 1 - отиваме в селото и “вземаме на заем” от някой двор. Проблем номер 2 - коминът не дърпа и всичкия пушек се връща вътре. Решение номер 2 - няма ! Загасихме огъня със сняг, за да пестим водата и се сгушихме на пода. Преди това се наложи и хубаво да проветрим, защото в един момент се задушихме от пушека.

Въпреки всичко спахме много добре. Някои се оплакаха, че било студено, но не и на мен - аз се бях екипирал здраво ;) Сутринта дори доста си поспахме - за малко да изпуснем кукерите. Отидохме в Широка Лъка чак в 11 без 10.

Цялото село вече беше препълнено с хора от цял свят (както всеки път). Времето беше като за къс ръкав, а кукерите бяха превъзходни. Имаше няколко състава, които не бях виждал до сега. Всичко беше прекрасно ! Яна носеше един Lumix с 10x оптичен zoom, с който снимах някои моменти и дори се зарибих да си взема някакъв подобен фотоапарат :) Друго си е хубавия zoom!

В неделя вечерта се върнах много доволен и също толкова изморен. От толкова отдавна не ми се беше случвало да легна и да заспя в 9 часа. Определено умората се натрупва със седмиците в които така и не си давам почивка. Ама ако така продължава, не ги и искам почивките.