dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Събота, 24 Август 2019 г.
Континенти
  Книжарница:10
  Потребители:3787
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   България
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Джаз нощи в Банско І
  Публикуван от admin на 18 Юли 2007 г.
  Този пътепис е прочетен 1179 пъти, рейтинг: 1.00

Завърнах се от Банско вчера. Бях само две нощи там, но ми се изпълни душата просто.

Маршрут:

От Варна до Пловдив с нощния влак. Слава богу, нямаше много хора и успях да поспя. На гарата за моя радост и изненада ме чакаше Оби, а малко по-късно се появи и Ели. Разходихме се из стария град и не се качихме на Альоша…стари сме вече за такива изяви. Отидохме у Калин, който по това време беше на работа. Поговорихме си, поспахме си…обади се Хък и отидохме с него на барче. Когато се наговорихме решихме да се върнем обратно у Калин, да си вземем багажа и да се изпратим по живо по здраво на автогарата. Пред вратата всички стоим и чакаме Ели да отключи. Тя обаче също стои и чака. И ни гледа. И ни се усмихва миличко едно такова…”Ами забравих ключовете горе”, казва тя. :-) “Еха! Имам оправдание да не ходя на работа!”, скача Оби. Оказва се, че Калин работи на около половин час път от Пловдив. Добре, че беше Хък. Мятаме се на колата ни и се включваме в градското рали. Видях живота си да минава няколко пъти пред очите ми и на отиване и на връщане.

При Калин беше хубаво. Една малка, симпатична гаричка. С цветенца и време за четене на книжки. Помахахме /Калин най-вече/ на влаковете…и си заминахме на обратно.

Успяхме да стигнем абсолютно на време на автогара Юг. Точно в 3 без 15 си купихме билетчета за Банско и се качихме в автобуса, който мина по някакви абсолютно завоести и живописни пътища. На няколко места ми идеше да се метна на врата на шофьора и да го помоля да спре, за да поснимам.

Банско

Първото нещо, което ти грабва окото, когато влизаш в Банско са двете огромни щъркелови гнезда пълни с щъркелчета. После са хубавите къщи, в които ако не се дават стаи под наем, се дава храна и пиячка. Намерихме си прекрасна къщичка с прекрасна стаичка за по 10 лева на човек. Бяха ни наплашили, че в Банско е много, много скъпо, но поне през лятото на мен ми се сториха добре цените. 10 лева нощувка в хубава стая с баня и телевизор ми се стори добре. Левче за пилешка супа също. Какво му трябва повече на човек? :-) Хазяйката ни беше супер усмихната и мила женица на име Райна. В Банско малко или много се чувстваш като в Македония. Не че съм била в Македония де… но в това прекрасно пиринско градче живеят повече македонци, отколкото в Македония. Поради тази причина с някои хора беше доста трудно да се разговаря. За сметка на това чух думички, които съм си мислила, че са излезнали от употреба. “Дека ми е портмонето?” “Оти ще одим там?” и т.н.

Джаз Фестивал - 11.08.2006

Музиката от фестивала се чуваше в стаята. Оказа се, че площада, на който се провежда събитието е съвсем наблизо. Отидохме там и се настанихме на едни от предните пейки. Почти нямаше хора и си помислих, че това явно не е един от най-посещаваните фестивали на света. Половин час по-късно обаче площадът беше абсолютно запълнен.

На сцената се появиха две типчета с китари и един с контрабас. Толга трио от Холандия - Пабло Миллас, Джован Зоутендидж, Толга Дюринг. Приятна музика…напомни ми на саундтрака на “Шоколад”. Спокойничък, нежничък джаз, но с нищо не впечатляващ кой знае колко.

След по-горе споменатото трио на сцената се появи Камелия Тодорова. Зад баса беше Еко от “Акага”…той и във Варна на джаз-феста се мярна, но с контрабас…той е луд. На сцената имаше и три момиченца-кокиченца - вокално трио „Кемлетс”. В общи линии…Кеми е голяма лигла, с голяма уста и голям глас. Знае как да впечатли публиката и да я накара да танцува, но го прави по толкова лигав начин, че ти иде да я фраснеш. Бавните песни трябва да и се забранят да ги изпълнява. Само бързи, бързи, бързи…

Абе…майната и на Кеми! След нея настъпи истинското Великолепие. С главно В. На сцената се появи Теодосий Спасов и неговия вълшебен кавал. /МПС* ОФФ!!!(* това не е моторно превозно средство, а мръсно подсъзнание)/. До тази вечер не бях осъзнала колко красив е Теодосий Спасов. Наистина е красив. Заедно с него бяха и двама невероятни китаристи. Честна дума, невероятни китаристи са!!! Влатко Стефановски и Мирослав Тадич…кой беше от Сърбия и кой от Македония забравих, но и няма никакво значение. За свиренето на тези хора нямам думи просто. Почувствах се като на концерт на Пако. Той нали имаше албум с Al Di Meola и John McLaughlin - “Friday Night In San Francisco”…Е, това беше Friday Night In Banskо. Какво само може да се случи с народната ни музика, ако я свирят професионални китаристи…и кавалът, еххх….кавалът…20 лева диска им…много пари, мамка му!

Та…първата нощ си бе вълшебна и нямах търпение за втората, но за нея друг път…