dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Вторник, 30 Май 2017 г.
  Книжарница:10
  Потребители:3738
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   България
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

От Благоевград до София за 500 км
  Публикуван от admin на 31 Август 2007 г.
  Този пътепис е прочетен 3975 пъти, рейтинг: 4.00

Утрин е. 3 март 2007, Национален празник на България. Трябва да сме на крак още в 6.00, т.к днес потегляме на приключение. Четирима сме и идеално се побираме в новата кола на нашите.

6.15 сме будни и пием кафе, правим последна проверка и тръгваме към Родопите. Пътят ни минава през проходът Предела, той раздела Пирин от Рила планина. Времето е ясно и от двете страни на пътя ни гледат снежните върхове на планините. Спираме са малко, на вън е студено, първият зимен студ за тази година.

Продължаваме към Разлог и Банско. Там ни посрещат строежи, близо до пътят строежи, в деличината още камени великани с не построени още снаги. Банско от детството ми е изчезнал. Заменен от урбанизирано чудовище. Днес Банско започва от главният път, преди години имаше разклонение няколко километра преди да навлезеш в града. Сега всичко това е запълнено от хотели, хотелчета и хотелища. А склоновете на планината изглеждат като некадърно обръснати от прорезите на ски пистите.

След Гоце Делчев, вече сме много близо до границата и следва паспортна проверка. Спираме за кратко в село Баничан, което е разположено на километър от град Гоце Делчев. Тръгваме по поречието на река Места.

От тук на татък пътят ни води по лъкатушещите завои на пътищата на Родопа планина. Дотук сме изминали близо 200 километра и целта ние е кукерският събор в село Ширoка Лъка. Пътят, по който вървим е безлюден, коли почти липсват, малки селца се срещат, но за разлика от другаде са пълни с деца. Отстрани гората постепенно от Широколистна преминава в иглолистна. Живописни полянки, се сменат с стръмни горски рекички, криволичим на горе на долу и аз за пореден път се убеждавам, че е по добре да не съм шофьорът. Иначе, не можеш да забележиш нищо по пътят, вниманието е насочено другаде.

След близо 3 часа пристигаме в, преминахме през Доспат и язовирната стена, на 12 км от Триград, но няма време да разгледаме всичко, те останаха за следващият път.

Широка лъка е китно планинско селце изпълнено с живот. По средата му минава Широколъшка река, а възрожденски къщички се редят една върху друга по двата бряга на реката. Пристигаме в разгара на традиционен фестивал Песпонеделник, кукерски ансамбли от цяла България се събират тук, всяка година в началото на март. Селцето е пълно с млади хора, туристи с раниците си и децата, които учат Средно музикално училище за народни песни и инструменти. Днес всички са облечени в народни носии или кукерски маски. Текат репетиции за концертът вечерта, кукерите подрънкват със своите чамове, за да плашат злите сили.

Казват, че когато излязат маршируват в крак и всички наоколо тътни в бойни ритми.

След като хапнахме вкусно в една от местните механи типични родопски ястия под звуците продължаваме към Бачковският манастир на около 80 км през Пампорово.

Първите признаци, че наближаваме планинският курорт бяха рекламните пана по пътя, рекламиращи нови и скъпи хотели и разбира се строежите.На Пампорово видях за първи път задържал се сняг, докато другите части на Родопите изглеждаха странно есенни за месец март.

Към 16.30 видяхме надписа приветстваш не в село Бачково. Под него се намира и самият Бачковски манастир. Самият манастир се е превърнал в целогодишен панаир, пред портите му са се разположили всякакви сергии с китайски стоки и дори с гащи. Много разочароващо ми подейства. В сравнение с Рилската обител е малък и някак не ме грабна. Хареса ми ресторатнчето под водопада.

Следващата ни спирка е Асенова крепост, строена от Йоан Асен Втори през Второто Българско Царство. Странно е чувството да се разхождаш зад толкова древни стени и да знаеш, че тук преди теб са живели и умирали толкова много хора. Да докоснеш Асеновият надпис и да се опиташ да го разчетеш от старобългарски, така както си е издълбан в камъка. И докато се изкачваш по - единствената останала кула, се прокрадва мисълта :Ехх, сега да може да спретнем тук един ЛАРП.

След това потегляме към Пловдив, това беше последната спирка то плана, но залезът предрече, че е време да потеглим към София. Денят завърши пред НДК в Макдоналдс, някак странно и нереално изглеждаше.

Бяхме изминали 500 км и пътешествието беше един добър начин да отбележим 3 март.