dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Събота, 14 Декември 2019 г.
Континенти
  Книжарница:10
  Потребители:3791
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   Франция
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Летни емоции във Франция
  Публикуван от denita на 24 Август 2008 г.
  Този пътепис е прочетен 5130 пъти, рейтинг: 4.22

Конкурс Пътепис, участвал в Конкурса "Лятно настроение"

Това, което искам да разкажа беше преди три години през лятото и още си спомням тези чудесни дни,които прекарах и сигурно няма да ги забравя цял живот.
    Беше горещ летен ден, когато потеглихме със съпруга ми със автобус от туристическа агенция “Бохемия”, с група туристи за Париж - Градът на любовта. Въпреки жегата, ние бяхме в отлично лятно настроение, особено аз и безкрайно много се радвах, че щях да прекарам рождения си ден в Париж. Не можех да повярвам, че моята съкровена мечта - да видя един от най-романтичните и най-завладяващите градове в Европа щеше да стане реалност.
    Гледките, които се виждаха през автобуса бяха великолепни, поразителни особено, когато минавахме покрай Алпите. Гледах смаяно и се наслаждавах с увеличаващ се ентусиазъм, който изпълваше душата ми.
    Спряхме за кратка почивка в едно заведение – близо до Австрия, в което предлагаха виенско кафе – меланж. Кафето беше разкошно, с гъста пяна, силно и много ароматно. Там подаряват на всеки, който пие кафе – меланж чашката за спомен. Тръгнахме отново на път. След продължително пътуване, пристигнахме в Залцбург – Градът на Моцарт. Залцбург е разположен на двата бряга на река Залцах и е град със специфичен дух, атмосфера и история.
    Минаваш покрай вековни сгради, величествени катедрали и църкви, красиви паркове и фонтани, площади, а божествената музика на Волфганг Амадеус Моцарт звучи в душата ти.
    Градът е с много чисти улици, не видях никъде хвърлена хартийка или боклуче!
    Голямо впечатление ми направи старинната крепост Хоензалцбург, която е известна като най-голямата и напълно запазена средновековна крепост в Централна Европа.
    Също така и градините на двореца Мирабел. Толкова са пищни, пъстри и приказно красиви!
    Обстановката беше прекрасна и създава условия за отмора и естетическа наслада.
    В градът на великия композитор Моцарт бяхме само за един ден и за съжаление не можахме да му се насладим дълго. Пренощувахме в един луксозен хотел, който много ми хареса. На другия ден рано сутринта отпътувахме за Франция – за град Страсбург.
    Страсбург е бил немски град преди много години, но по късно става един пленителен френски град. Първата забележителност, която посетихме е огромната катедрала „Нотр Дам" в готически стил, която е най-високата църква в Европа. Катедралата е невероятна! Изумително красива! В първият момент си като омагьосан и се взираш в множеството дребни детайли, които правят величествената постройка!
    След този незабравим момент се организирахме няколко човека от групата да се разходим с корабче по река Ил, за да ползваме отстъпка. Разгледахме романтичния квартал "Малка Франция" със старинни къщи с островърхи покриви. Стените на живописните сгради са в различни нюанси, от които лъхаше чистота. Този квартал изглеждаше като истинска приказка! Минахме и покрай едно от архитектурните чудеса на Европа - сградата на Европейския парламент.
    Прекарахме си чудесно в Страсбург, макар че беше завалял ситен и топъл летен дъждец, който не успя да ни развали веселото настроение.
    След разходката в един от най-очарователните френски градове потеглихме за град Реймс - главен град на областта Шампан и на френските вина. Там видяхме катедралата “Нотър-Дам дьо Реймс”, в която в миналото са коронясвани френските крале. Катедралата излъчваше великолепие, величие и красота!
    Гледаш нагоре към нея и не можеш да откъснеш поглед. А усещането вътре е някак особено, много силно!
    След почивката в Реймс отпътувахме за Париж. След няколко часа щях да се срещна с градът, за който мечтаех да видя от доста време. С пристигането ни в Париж малко се разочаровах, че беше шумен град с много задръствания, които затрудняваха движението ни с автобуса, но предположих, че още не съм видяла прекрасната част на града и ми предстоеше да видя толкова много впечатляващи забележителности.
    Местната екскурзоводка започна да ни разказва за историята и атмосферата на Париж вдъхновено и увлекателно, разказваше със много жар и плам и всички слушахме в захлас със затаен дъх. Айфеловата кула тя наричаше “Голямата дама” - символът на Париж.
    Първо посетихме нея. Гледката от върха беше зашеметяваща, направо спира дъха! Усещането е страхотно! Париж е в краката ти!
    Другаде не можеш да изпиташ такова и си заслужава човек да е бил на това място повече от веднъж!
    Слязохме от Айфловата кула, за да се насладим на вълнуващата разходка по Сена – реката, която краси Париж с магнетичната си прелест. Разходката е около историческите острови Ла сите и Сен Луи. По левия бряг на реката се виждаха забележителни сгради, като Дома на инвалидите, a красивите мостовете, под които минавахме - мостът “Пон Ньоф”, "Александър III" правят атмосферата неповторима.
    Бях толкова много щастлива, че на рождения си ден имах възможността да се кача на Айфеловата кула, да изпитам прекрасно чувство, незабравими мигове и романтична разходка с корабче. Страхотния екип от “Бохемия” ми подари бутилка коняк ,която по-късно вечерта я изпихме няколко човека от групата.
    На другия ден се събудих с особено добро настроение. Вече бяхме си отпочинали и готови да опознаваме Париж тръгнахме да посетим Лувъра, Люксембургските градини и катедралата "Парижката Света Богородица".
    Минахме площад “Конкорд”, градините Тюйлери и пред нас се откри Лувъра – един от най-известните музеи в света. Музеят е чудовищно огромен и отвън и отвътре и не може да се разгледа за един ден. Ние разгледахме малка част от него. Картините нарисувани от велики художници, изящните статуи на Венера Милоска, богинята Нике плениха моя поглед и се запечатаха в съзнанието ми завинаги. Разбира се видяхме и прочутата картина "Джокондата" на Леонардо да Винчи. Тя излъчва нещо загадъчно, странно, уникално... Мона Лиза, сякаш ме гледа с топъл поглед и се усмихва плахо и невинно. След Лувъра се отправихме към Люксембургските градини, които са изключително привлекателни, със много зеленина и разкошни цветя. Толкова са красиви, че изглеждаха направо нереални! Бих стояла сред тези райски градините цял ден ако можех, но за огромно съжаление бяхме там около двадесет минути. Направихме си няколко чудесни снимки и потеглихме цялата група туристи към катедралата “Нотр-Дам дьо Пари”. Катедралата е великолепна със своите причудливи водоливници, готически кули и прозорци от цветно стъкло. Строена е от 1163 до 1257 г., по-късно преустроявана и достроявана. Скулптурите по фасадата са едни от най-добрите средновековни произведения. След посещението на “Парижката Света Богородица” тръгнахме към хълма Монмартр - да разгледаме базиликата “Сакре Кьор” - (Свещеното сърце на Исус Христос). В XVII век Господ избрал смирената монахиня Маргарита-Мария, за да й подскаже, своето желание да се построи сграда, която да прослави Божественото му сърце. Минахме покрай площада на художниците, където някои художника искаха да ме нарисуват. От площадката пред базиликата се виждаше страхотна панорама, виждах почти цял Париж. Гледката беше разкошна! Вътре в“Сакре Кьор” е толкова пищна и впечатляваща украсата, колкото и отвън. Особено впечатление ми направиха мозайките, с които е декорирана цялата църква. Зад нея се намира една от най-тежките камбани в света. Седнахме в едно заведение, с красива гледка към базиликата и пихме един супер ликьор – “Кир” - (ликъор касис смесен с бяло вино).
    На другия ден ни предстоеше да отидем до предградието на Париж - Версай. Там ми хареса най-много. Версайският дворец е великото творение на “Кралят слънце “ – Луи ХIV. Залите в приземния етаж са пълни с много красиви исторически картини. Наслаждавахме се на блясъка и великолепието на изящния дворец. Всичко е смайващо! Имах чувството, че съм попаднала в нереален свят! Разгледахме залата на огледалата, балната зала, видяхме помещенията на Наполеон и спалнята на Мария-Антоанета, която е приказно украсена с различни пъстри цветове. Разходихме се и из чудната градина със множество мраморни скулптури, цъфтящи храсти и разкошни фонтани. Човек може да се любува на този рай с часове. Бяхме възхитени!
    На следващия ден, който ни беше последен в Париж, решихме да отидем до ЕвроДисниленд с парижкото метро. Билета за вход за увеселителния парк беше около 45 евро, но наистина си заслужава да ги дадеш. Имах усещането, че бях в едно вълшебно кралство, в което оживяват приказни герои. ЕвроДисниленд е разделен на две - Дисниленд Парк и Уолт Дисни Студиос Парк. Повече ме впечатли втория парк. Качихме се на едно влакче, което обикаляше и с него можеха да се разгледат почти всички интересни атракции. Все едно бях в магическото царство на приказките. Замъкът на спящата красавица беше фантастичен! Облечени хора като Мики и Мини Маус весело обикаляха и махаха с ръка на децата. Махнаха с ръка и на нас.
    Видяхме и великия парад на приказните герои, който определено зашемети всички.
    Нямахме време да се качим на всички атракции, но на които бяхме изживяването беше емоционално, вълнуващо и неповторимо!

Добави във Facebook

Париж от върха на Айфеловата кулаПариж от върха на Айфеловата кулаДворецът ВерсайДворецът Версай
Градините във Версай Градините във Версай Снимка 4
Люксембургският дворец и градинитеЛюксембургският дворец и градинитеКаубой в ЕвроДиснилендКаубой в ЕвроДисниленд
Снимка 7 Катедралата "Сакре Кьор" Катедралата "Сакре Кьор"