dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Сряда, 27 Май 2020 г.
Южна Америка
Държави
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   Гърция
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Първата ми екскурзия извън България
  Публикуван от lastbg на 15 Април 2009 г.
  Този пътепис е прочетен 3111 пъти, рейтинг: 3.89

Добър ден на всички читатели!

С голямо удоволствие искам да Ви споделя своята мини почивка в съседна Гърция.
    Казвам се Даниела Пенева Димитрова на 26 години от гр. Стара Загора. Майка съм от близо две години и живея на семейни начела със своя приятел.

Преди няколко месеца решихме с бащата на детето ми да си направим един подарък – екскурзия до Александрополис, Гърция. Тръгнахме с автобус рано сутринта от гр. Стара Загора, минахме през много населени места в България, за да вземем и другите желаещи. Около 8.30ч сутринта минахме границата през Кулата. Първите ми впечатления от Гърция бяха чистотата, хубавите магистрали, добре изглеждащите къщи, подредените маслинови градини, параклисите, които имаше почти навсякъде и много други положителни мисли. Първата ни спирка беше в село Макри, където посетихме селския им манастир. Запалихме свещички за здраве и късмет. Там и за първи път видях Бяло море, което се намираше на 200-300 метра от светата обител. За мое съжаление, българската група се изложи с желанието си да занесат в България маслинови клонки за здраве, без да се замислят как унищожават няколко дървета. Престоят ни в това селце беше малък – околко 45 минути.

Качихме се в автобуса и продължихме за Александрополис. Направихме си една четири часова разходка в града. Обикаляхме по магазини, седнахме на кафе, хапнахме гръцки дюнер, но ни харесаха много. Улиците отново бяха в отлично състояние- навсякъде имаше кошчета за боклук, добре поддържани сгради, отчиви хора, усмихнати и дружелюбни. Направи ми впечатление, че плодовете и зеленчуците бяха много евтини, за разлика от дрехите и напитките в заведенията. За огромно съжаление към края нашата разходка заваля пороен дъжд, всички се намокрихме и нямахме търпение да пристигне автобуса, за да се скрием в него. Стана ни студено, малко се поизнервихме и нямахме вече желание за други забавления.

Към 15 часа тръгнахме обратно към България. По пътя спряхме на огромен хипермаркет на име Лидъл. От там всички екскурзианти напълниха по минимум две торби със покупки. Изкупиха на магазина всичкият омекотител, прах за пране, евтините шоколадови бонбони, узо и маслини. При мен се случи инциден със рекламните торбички на магазина, защото се оказаха не толкова здрави и се скъса едната от тях, при което изпадна бутилка с вино и се счупи. За секунди дойде едно момче от персонала, измети и изми разлятото вино и така никой не разбра за неприятната ситуация. Бях приятно изненадана от бързата намеса на служителят и даже не пожелаха да платя бутилката. Друга интересна ситуация беше свързана с част от групата, която закъсня за точния час на тръгване и се наложи шофьорите да се скарат със несъобразителните туристи.
    След това в продължение на два часа пътувахме към границата. Там отново спряхме на безмитният магазин. Имаше пак огромен шопинг от всички. Създадохме небивала лудница в магазина. Кошниците преливаха от гръцки стоки, но никой не знаеше в каква валута ще се плаща, защото нямаше обозначени цени в евро или лева. В момента, в който се разбра, че цените са в евро, започна масово връщане на стоките по щандовете. Изтече ни времето само в вземане и връщане на продуктите.

След тази комична ситуация, тръгнахме по пътя за Стара Загора и всички изпаднаха в голям смях, докато разказваха своите емоции едни на други.

Късно на деня се прибрахме по домовете си и последва раздаване на подаръци и велико похапване на гръцките лакомства.

Еее това е от мен, надявам се да съм Ви позабавлявала поне малко и на всички пожелавам много екскурзии и почивки през 2009 година.