dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Четвъртък, 13 Август 2020 г.
Континенти
Южна Америка
Държави
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   Малта
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Малта - За пенсионери
  Публикуван от admin на 22 Май 2007 г.
  Този пътепис е прочетен 4728 пъти, рейтинг: 3.00

Полетът е в шест сутринта, което пък означава, че на летището трябва да сме в пет и да станем в четири. Мислех хич да не лягаме, но здравият разум надделя и все пак дремнахме няколко часа. На летище София нямаше проблеми и в шест и нещо отлетяхме с чартърен полет на Air Bulgaria за Малта. Защо, след като полета е чартърен трябваше да е толкова рано?

До Малта се лети два часа и след кратка дрямка кацнахме там в девет тяхно време. Времето беше студено и мрачно, летището голямо колкото софийското. Наредихме се на опашката Non-EU citizens и зачакахме да ни ударят печатчета. На някои от хората екскурзоводката даде листчета, който приличаха на анкета и те ги попълниха. Никъде не пишеше, че анкетата е задължителна, но когато стигнах до чичето в кабинката, освен паспорт ми поиска и "the paper". Къф "the paper" бе? Нямам. "Ми попълни си го и ела пак". Абе я .......!!! Както и да е, забравила екскурзоводката да ни каже...Попълнихме хвърчащите листчета, в които питат за имена, къде ще стоиш, какво работиш и т.н. Аз писах че съм президент и че ще стоя колкото си искам. Минах паспортният контрол.

Взехме си багажа, местната екскурзоводка ни откри, пита ни за къде сме и ни каза да почакаме. Чакаме кво да правим. Чакаме.... След час и нещо, мотаене се оказа че тъпите екскурзоводки чакат някой, който е в друг самолет. Ебаси. Качихме се на автобусчето за хотела и най-накрая се махнахме от летището. За да стигнем до хотела минахме през цяла Малта. Навсякъде само камъни, хълмове, тесни улици и обратно движение.

Пристигнахме в хотела около десет и половина. Естествено тъй като стаите се освобождават в дванайсет, ни казаха да почакаме. Оставихме си багажа (след като ни обещаха, че ще ни чака в стаята) и чудейки се, защо по дяволите сме летели толкова след като тук чакаме, тръгнахме да се разходим и да разгледаме наоколо.

Помотахме се по крайбрежният булевард и направихме малко снимки. Интересно, че е пълно мъртвило. Хора се виждат рядко, магазините не работят, на моменти е направо призрачно. Температурата не се повиши въпреки, че изгря слънце. Разхождахме се до дванайсет и половина и се прибирахме в хотела за да се настаним, но стаята още не беше готова - каква изненада :/ Останахме да дремем във фоайето още три часа докато благоволят да ни пуснат в стаята. В два и петнайсет имахме среща с екскурзоводката, която да ни светне какви местни екскурзии има. Вече бяхме разгледали брошурката и за всеки ден си бяхме избрали къде да ходим. Най-интересна се очертаваше да бъде разходката до Сицилия, където щяхме да видим единственият действащ вулкан в Европа - Етна.

Два и петнайсет мина и отмина, но нито екскурзоводката се появи, нито стаята ни беше готова. Чак към три следобед благоволиха да ни настанят. Поне стаята изглеждаше добре, но моментното отпускане отпускане от наша страна беше веднага наказано - багажа го нямаше в стаята. Май са забравили да го качат, решихме да почакаме.

В шест вечерта багажа още го нямаше, екскурзоводката също. Вече започнах да се изнервям, най-малкото защото днес целият ден ни мина в чакане. Пълен провал. Тръгнах да се разправям с рецепцията за багажа и се оказва, че са ни забравили. Извиниха се и ни пратиха багажа горе. Междувременно издирих и прословутата "екскурзоводка" по телефона - и тя ни била забравила. Любезно я подканих да дойде да ни светне за екскурзиите и о, чудо! Само след 15 минути се появяви във фоайето. Извади някаква брошурка, която и аз имах и с няколко изречения ми разби фантазиите за екскурзии и разходки. "В момента не можем да ви предложим нито една от екскурзиите в брошурата. Нова година е!". Честито, кофти сън наяве! Е добре де, четири дни, кво да правим дге? "Ами тук наблизо е автогарата, хващате автобусче до Валета (столицата) и от там можете да отиде навсякъде. Еди къде си и еди къде си е много интересно". А Сицилия? "За Сицилия няма да има екскурзии в следващите няколко дни". Е, мерси много.... аре чао. Вече съм бесен.

Очертава се дълга почивка с много "купон".

Тъй като нямаше никакви организирани екскурзии, нищо не ни остана освен да последваме съвета на "екскурзоводката" и да отидем до Валета. Купихме си автобусни карти за цял ден и потеглихме.

Доколкото разбрахме тук наистина най-удобно е да ползваш автобусите. Вървят от сутрин до вечер и навсякъде има карти на маршрутите. Не са особено скъпи - 50 цента от начална до крайна спирка, 1.5Lm за целодневна карта. 1 малтийска лира (Lm) е ~ 5 лв (2.48 euro). Автобусите са стари, от английските марки Layland и Bedford. Нови почти няма. Ако нямаш карта, билет се купува от шофьора при качване. Шофьорите са любезни и когато ги попиташ за къде пътуват или кой номер автобус за къде е - обясняват. Возенето е малко приключение заради обратното движение и тесните улици на острова. Когато се возиш отпред постоянно имаш чувството, че някой завой няма да бъде взет или че ще се блъснете с идващите отсреща.

Слязохме на централната автогара във Валета и тръгнахме да се разхождаме, като първо минахме през градските порти. Не успяхме да стигнем по-далече, защото заваля силен и студен дъжд, който ни принуди да стоим под портите и да гледаме тъжно наоколо. Не че има какво да се гледа - каменни стени и булевард с магазини. След малко дъжда намаля и минахме стотина метра по централната улица, преди отново да завали и да ни доизмокри. Зарязахме Валета и с обратният автобус се прибирахме в хотела, където от нямане какво да се прави (времето навън беше кофти) се плацикаме във вътрешният басейн цял следобед.

От туристическата агенция ни бяха казали, че тук по нова година има фиести по улиците. Представяхме си нещо от сорта на Бразилия, ама май са ни метнали. Направо не ми се мисли, каква нова година ще се празнува навън както е умряло. Фиести по улиците ли? Ха, с кой? Със седемдесет-осемдесет годишните английски пенсионери, който тук са мнозинство и са с единият крак в гроба? Не виждам да се организират каквито и да е "фиести". Нищо такова няма да има тук по улиците. Никой НЕ Е ЧУВАЛ изобщо за никакви фиести. Заради фиестите се отказахме от празничната вечеря. Направо да ти се доплаче. Не че съм фен на стоенето на маси и тъпкането с манджи и пиене ама това мога да го правя всеки ден и в България. Няма нужда да ходя до Малта за да ям и да пия.

След басейна се прибирахме в стаята и за наша голяма изненада в нея ни очакваха две покани за празничната вечеря, която хотела организира. Брях, първото положително нещо от началото на екскурзията. Все пак отидох да питам на рецепцията да не са се объркали нещо :) Не се бяха объркали, наистина сме канени на празнична вечеря, която не сме плащали. Лошо няма.

Облякохме се и в осем слязохме за официалната вечеря. Добре са се подготвили, извадили разни рибни деликатеси, миди, раци и всякакви подобни мезета. Като цяло хапването беше чудесно. Браво. Пийваме си винце, приказваме си с другите българи на масата и чакаме да дойде новата година. Програмата, която течеше на дансинга беше скучна. От хотела бяха осигурили за всеки по една малка конфета, а вътре в нея хартиена шапка. Изплякахме конфетите на българската нова година (един час преди тукашната), едва дочакахме тукашната и ни вдигнаха масите. Явно тук не купонясват до ранни зори. Не ги обвинявам като се има предвид пределната възраст на гостите им.

ЧНГ 2005!

Дойде новата година, а ние решихме пак да идем до Валета и от там да тръгнем да търсим приключения и да разглеждаме Малта. Не лош план, който след закуска влизаше в действие. Ключов момент - закуската. Тя беше по-късно от нормалното, все пак хората се успиват на първи януари. Ние не сме изключение и въпреки по-късният час за започване отидохме почти накрая, бързайки. Похапнахме и се върнахме в стаята, където открихме, че тъкмо са почистили. Доста добре бяха почистили, освен всичко за да не ни пречат бяха "почистили" и прилична сума пари.

Естествено отидох да се оплача на рецепцията, от там ме прехвърлиха на мениджъра, който беше на смяна в момента, с него се обяснявахме един час, той разследва, записва, проверява кой е влизал в стаята и т.н. Предложи да ида да се оплача в полицията ако желая и като цяло човека се държа любезно. Едва ли му е приятно да се краде в неговият хотел. Е, и на нас не ни е приятно да ни крадат, макар че си бяхме донякъде ние виновни. По принцип когато излизаме винаги си взимаме ценните неща с нас, но този път от бързане или от мързел ги оставихме в стаята. Винаги така става, колкото и да си внимателен един път е достатъчен за да те накажат. Майната му, откраднати пари не се намират - такова е правилото.

Оставихме хотела да си разследва и се тръгнахме към автобусната спирка, все пак щяхме да ходим до Валета. Омагьосан град, който има нещо против нас (а може би цяла Малта е така). Автобуси нямаше - просто не работеха и съответно разходките пропаднаха.

Върнахме се в хотела, където мениджъра с който говорих сутринта ни откри за да ни осветли как върви разследването. Вървеше точно както очаквах - претърсили чистачките и шкафчетата им и нищо не открили. Що ли не се учудвам.

Единственото което ни оставаше да направим е отидем да се киснем в басейна, докато гъбичасаме. Чувствам се на 150 години. Само ядем, спим и се киснем в тъпия басейн. Поне да имаше какво да се види из тъпата Малта, а то мъртвило и камъняци само.

Последен ден в Малта (УРА!). Най-накрая ни провървя с времето и транспорта и тръгнахме да обиколим и да разгледаме.

Метнахме се на автобусчето за Гозо и за трийсетина минути стигнахме до ферибота, който щеше да ни откара до там (Гозо е съседен на Малта остров). Хванахме ферито в последният момент и отплавахме. Въпреки слънцето, духаше доста силен вятър и беше студено. Успях да направя няколко хубави снимки.

До Гозо се стига за трийсетина минути. След като слязохме на пристанището, се оставихме един таксиджия да ни уговори за курс до Виктория (столицата). От пристанището до там е десетина минути с кола. В самата Виктория, единствените забележителности са крепости и катедрали. Качихме се в "крепостта на Виктория" и от там направихме няколко приятни снимки. Тъй като нямаше какво друго да се гледа (поне на нас не ни беше известно) решихме да се връщаме в Малта. Чудех защо се измъкнахме с толкова малко пари за такси от пристанището до столицата, но когато потърсих транспорт за връщане, разбрах каква е далаверата. Курсът "пристанище-столица" е два пъти по-евтин от "столица-пристанище". Хитреците разчитат на това, че като те качат от пристанището, ще се навиеш за "обиколка на острова", която таксиджията като опитен екскурзовод ще проведе. Само че не са познали за 25 лири :) С малко пазарлък успяхме да намерим един, който ни върна на пристанището само с лира по-скъпо отколкото ни докараха от там.

Този път се наложи да си вземем билети за ферибота и да почакаме докато стане време за качване. Разписанието на феритата е на всеки трийсет минути и са доста удобни. Билет се плаща само от Гозо до Малта.

Вече в Малта хванахме автобуса, който щеше да ни върне в Буджиба, курортът където ни беше хотела. От там щяхме да продължим за Медина - старата столица на Малта, която е известна като тихият град. Изпуснахме автобусът за Медина за 20 секунди и се наложи да чакаме половин час следващият. Привечер стигнахме до Тихият град, и го разгледахме набързо. Представлява крепост (не може да бъде :), която се обикаля за двайсетина минути. От стените се вижда почти цяла Малта. По тесните улици на града е наистина тихо. Предполагам, че е заради каменните стени. Приятно място.

Върнахме се в Буджиба и зачакахме във фоайето на Долмен да ни вземат и да ни откарат до летището. Убихме няколко часа, като гледахме "Приятели" на лаптопа. Добре че беше машинката през няколкото дни, които бяхме в Малата. Без нея щяхме да скучаем много повече.

Транспорта до летището подрани. Може би това трябваше да е последната изненада в екскурзията. Чакаме да ни вземат в десет вечерта за летището, а автобусчето минава в девет и да го издухаме, оставайки в Малта. Докато пътувахме към аеропорта, слушах разказите на другите българи, който се прибираха с нас. Никой не беше доволен от почивката. Често чувах думите "пенсионерско", "скука", "ебаси и екскурзоводките" и подобни. Туристическите агенции добре се бяха справили с една част от работата си - да ни заинтересуват и да ни изплискат да дойдем. От тук нататък, ни бяха заебали на произвола на съдбата. Отделен е въпроса, че и повечето от "плискането" се оказа чиста проба измислица. Фиести по улиците, неспирен купон. На баба ви фърчилото - няма такива неща тука. Така и не успях да разбера защо чартърните полети бяха рано сутринта и късно вечерта. Най-вероятно ги бяха направили така просто за да могат да кажат, че екскурзията е с два дни повече.

В Малта е за пенсионери, местните са мързеливи и в четиризвездните хотели камериерките крадат. Не се връзвайте да ходите в Малта за повече от два дни. Ще съжалявате.

И последно, като за капак на всичко: бележка до самолетаджийте - не пускайте хора в самолета без за всеки да има ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНО МЯСТО. Free seating - НЕ РАБОТИ. Хората просто започват да се мотаят и се губи ужасно много време докато си намерят места.

В пет сутринта си бяхме у дома, радостни че екскурзията до Малта е свършила. Нещо, което рядко ми се е случвало, когато съм бил на почивка.