dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Понеделник, 14 Октомври 2019 г.
Континенти
  Книжарница:10
  Потребители:3788
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   САЩ
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Круиз до Хавайските острови
  Публикуван от flashltd на 11 Февруари 2011 г.
  Този пътепис е прочетен 3825 пъти, рейтинг: 4.50

На 07.11.2010 отлетяхме от София за Амстердам. Така стартира нашето дългоочаквано пътешествие за Хавайските острови.
    Амстердам, или градът на велосипедите, ни посрещна не много дружелюбно. Нямаше ни багажа на летището. Два часа чакане и разправии по гишета за загубен багаж бяха достатъчни да развалят празничното ми настроение. Когато, най-после  го намерихме, всичко лошо беше забравено. Нощувка в Амстердам и на другият ден полет до Лос Анжелис. Студеното време ни съпътстваше навсякъде. Стигнахме в Лос Анжелис на обяд. Хотелът ни беше на бул.Холивуд. От там започна и разочарованието ми за този космополитен град.
    Филмите бяха изградили в мен представата за много внушителен и лъскав град, какъвто не можах да видя. Освен центъра с двайсетината високи сгради, останалата част от града са ниски постройки до два етажа. А градът никак не е малък. Сънсет булевард пресича целия град и е дълъг 130 км. Самият бул. Холивуд, както и Алеята на славата , бяха доста обикновени от представата ми за тях. Но всичко това бе първоначалното ми впечатление. То бе изместено от скритата ми завист към жителите на града. Към спокойствието , което лъха от лицата им. Завист , за това, че живеят в държава, в която не помнят кога е била последната стачка.
    Чистотата на улиците не може да не ти направи впечатление, ако идваш от държава като България. Очарованието ми от жителите на Лос Анжелис измести всичко останало на заден план. В града на ангелите останахме два дни. На третият ден се качихме на кораба и отплавахме за Хавай.
    Не знам дали трябва да се повтарям, но за всеки случай да отбележа ,че студеното време ни съпътстваше навсякъде. Което означава, че на кораба престоят ни беше отегчителен. А като включим и голямото вълнение в първите дни, надеждата за хубаво изкарване на кораба падна в океана.
    След четири денонощия път в открития океан , най- после се появи първия и най-голям остров от групата на Хавайските острови - о.Хавай. Акустирахме на пристанището в Хило, взехме такси и тръгнахме по забележителностите на острова. Островът е белязан от действащия и до момента вулкан. Изригването му през 1992 г е превърнало част от острова в необитаемо и неприветливо място. Вулканът е унищожил прекрасните плажове и ги е заменил с черни скали от замръзнала лава. В далечината се забелязват облаци от пара, образуваща се от изтичането на лавата в океана. Но всичката тази мрачна картина и поройния дъжд, не са достатъчни да развалят очарованието ми от острова. Красиви водопади и бурна растителност, подредени спретнати къщурки, чисти улици и пак тези хора. Все усмихнати и любезни. Абе нямат ли си проблеми те? В късния следобед се качихме отново на кораба и потеглихме за следващия остров на Хавайте - Кауай. И времето се оправи. И грееше слънце. А температурата на въздуха беше 28 градуса. Океанът - езеро. Е, това вече са Хавайте. Не може да има грешка.
    На сутринта бяхме на остров Кауай. Разстоянието между островите е малко (от първия до последния са около 200 км) и за това корабът се движеше много бавно. Взехме такси и хайде на обиколка. Каньон, водопад, красиви гледки. Колко му трябва на човек. После плаж. Водата в океана е много топла. Погледахме безкрайните опити на начинаещи сърфисти да покорят вълните и уморени се качихме отново на кораба.
    Следващият ден беше посветен на остров Оаху- третия по големина остров на Хавайте. На него се намира и столицата на Хавай - Хонолулу. Градът, в който се влюбих от пръв поглед. Град с много добре развита инфраструктура. Хонолулу е разположен по дължината на крайбрежието. Притиснат отзад от планини, които придават живописен фон на изправилите се до небето сгради. Широки и чисти улици, изпъстрени с безброй магазини и заведения. Целият град наподобява голям курорт. И плажове- от единия край на града до другия. Разноцветни рейсчета без прозорци кръстосват улиците , като всеки цвят е определена линия. Дълги лимузини и странни триколки. Шарен свят. Пълно е с азиатци, може би повечето японци. И молове, молове, молове. Едно безкрайно пазаруване. Вечерта е изпъстрена с музика, бликаща от различните улични заведения, украсени с горящи факли по входовете си. И млади хора навсякъде. Не знам възрастните къде ги държат. Не ми се прибираше на кораба.
    На другият ден вече бяхме на остров Мауй. Много очарователен остров, с невероятна природа.
    Красиви планини обгръщаха целия остров. И много зелено навсякъде. Взехме такси и посетихме ботаническа градина и аквариум.
    С това се изчерпа обиколката ни на Хавай. Четири острова, четири невероятни места на земното кълбо, които няма да забравя никога. Хавайските острови са най-отдалечените острови от сушата. Стигането по море до тях, понякога може да е доста уморително, но видиш ли ги веднъж, забравяш за всички неволи, споходили те преди това.