dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Петък, 22 Ноември 2019 г.
Континенти
  Книжарница:10
  Потребители:3789
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   САЩ
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Пътешествие до Point Reyes
  Публикуван от admin на 17 Юли 2007 г.
  Този пътепис е прочетен 1650 пъти, рейтинг: 4.33

Вера ме разведе бързо из Сан Рафаел, показа ми къде живее и после отидохме на обяд в един китайски ресторант, в който имало dim sum. Aз досега не бях опитвал, но преди време бях чел някаква статия в едно списание и знаех какво да очаквам - малки хапки от различни меса и зеленчуци, увити в лист от тесто и поднесени в едни кошнички, в чието двойно дъно има гореща вода и това помага на ястието да не изстине толкова бързо.
    След обяда минахме да си вземем по едно кафе от Starbucks в центъра на Сан Рафаел - термометърът на една от обществените сгради показваше 96 Фаренхайт (или 35.5 Целзий), но научен от резките граници между микроклиматичните зони в Сан Франциско и околностите, си взех и якенцето в колата.

Тръгнахме към Point Reyes - един издаден в Тихия океан нос на около 30 мили от Сан Рафаел. Зоната е обявена и за национален парк. Първата половина на пътя се вие завой след завой между едни борове и планински пейзажи, което ме накара да се почувствам все едно отивам на Доспат… а след това минахме до един дълбок залив и тръгнахме по крайбрежните хълмове. От тук ни подхвана мъглата - тихоокеанското крайбрежие на Калифорния е покрито с мъгли от океана през доста от летните дни. Не беше лесно да се кара по баирите когато нищо не се вижда. Минахме покрай няколко “исторически” кравеферми и най-накрая стигнахме до края на пътя. Оставихме колата на един малък паркинг и тръгнахме пеша към крайната точка на носа. Мъглата около нас все още беше много гъста.

Фарът е разположен на края на скалистия нос. Самата сграда не е много висока, но скалата, на която е кацнал, се намира на 90 метра над морското равнище. Самият фар вече не функционира - на една малка къщичка до него са инсталирани два съвременни светлинни елемента и една мощна сирена за мъгла, но старата сграда е запазена за туристите. До нея има и нещо като музей, в който са изложени някои от старите техники - генератори и прочее - които са помагали на стария фар да функционира преди години.

До самия фар се слиза по едно дълго стълбище с 310 стъпала (равностойно на 30-етажна сграда, според табелките с предупреждения в началото му). Всички стъпала са номерирани.

След като слязохме до фара на Point Reyes и се върнахме обратно - все още обгърнати в мъгла - решихме да минем и през едноименното село. Учудих се много когато спряхме там в 17:10 часа и почти всички магазини и кафенета бяха затворени. В 5 часа! Но селото имаше вид на хипи-комуна - а по улиците видяхме и няколко човека в традиционни индийски одежди… Трябваше да се върнем чак до цивилизацията (Сан Рафаел), за да намерим нещо отворено.

Досега си няма представа, че Point Reyes съществува. Мястото е приятно за посещения, има и плажове, и други места за посещаване - само че ще е много по-добре да се посети в ден без мъгла, а това ще означава да е зима. Въпреки че мястото е национален парк, не се събира входна такса. Паркингът над фара е обикновено доста пълен и имаше доста коли паркирани по банкета на пътя.