dolu
05_01
05_03
  Начало  |  Новини  |  Тур оферти  |  Самолетни билети  |  Каталог  |  Книга за гости  |  Реклама  |  За сайта
      Четвъртък, 05 Декември 2019 г.
Континенти
  Книжарница:10
  Потребители:3791
Анкета
Доволни ли сте от състоянието на плажовете у нас?

По-скоро да

Флаг   Индия
   Пътеписи | Статии | Оферти | Форум | Галерия  | E-магазин

Посрещане на Дивали в Делхи
  Публикуван от flashltd на 12 Февруари 2011 г.
  Този пътепис е прочетен 3116 пъти, рейтинг: 5.37

Тръгнахме от София за Атина с полет нa гръцките авиолинии. Беше октомври 2008 г. Идеята ни беше да бъдем в Индия за най- големия им празник - Дивали (индийската Коледа или празника на светлината). Но за това по-късно. От Атина взехме самолет на Емирейтс за Дубай и от там след четири часов престой на летището в Дубай, за което мога да напиша отделен пътепис, полетяхме за Делхи.
    Когато пътувам с Емирейтс (Авиолиниите на Обединените Арабски Емирства) разстоянията или по-точно времето на полета не е от толкова голямо значение. Обслужването е на толкова високо ниво, че не искаш да летиш с друга авиокомпания. Кръжим над Делхи и се подготвяме за кацане, а там една мъгла, градът не се вижда. Все пак самолетът кацна благополучно. Взехме си багажа и излязохме от летището. Тук е момента да кажа, че бяхме поканени на гости от наши приятели- индийци. Това е важно да се знае, защото всичко, което преживяхме там не би могло да се случи, ако бяхме отишли с тур оператор.
    И така, на летището ни чакаше кола, която трябваше да ни закара до хотела. Мъглата продължаваше да се стели над града. Потеглихме към хотела. Първите ми впечатления бяха, че пътят минаваше през нещо като нашите цигански махали. Нещо като нашия квартал Христо Ботев, който се намира непосредствено до летището в София. Пътувахме вече час и половина, а квартала все не свършваше. Накрая пристигнахме. Ограден от плътна стена, хотел Шератон се намираше в центъра на Делхи, а циганският квартал се оказа останалата част на града. Мъглата бе смог, естествения въздух в Делхи.
    На другият ден трябваше да обиколим града с кола, предоставена от нашите домакини, но тя така и не дойде. Взехме едно такси, което обслужваше хотела, кола модел 36- та година. Искахме да стигнем до Червения Форт, една от многото исторически забележителности в Индия. Таксито ни остави по средата на едно нищо. Място, бъкано от крави, рикши, товарни колички, рейсове, автомобили и не знам още какво. Шофьорът на таксито обясни, че по-натам с кола не може да се минава и ще ни вземе рикша, която ще ни закара и върне обратно до таксито. Вече си представях, как отчаяно ще търсим хотела в този многомилионен град. Качихме се на рикша. Водачът на рикшата беше едно младо и кльощаво индийче, което трябваше да стъпи с двата крака на единия педал за да потегли рикшата (все пак съм 105 кг, а до мен беше и жена ми). За мой най-голям ужас рикшата потегли. Бяхме активни участници в най-обърканото движение в света. Покрай главата ми минаваха рейсове с хора, които висяха от прозорците, вратите и покрива, камиони и всякакви други знайни и незнайни превозни средства. Рекох си, че тук ще ми е края. Не си го представях така. Но, слава Богу, оцеляхме. Момчето ни остави до един подлез, от другата страна на който беше въпросният Форт. Щеше да ни чака и да ни върне обратно до таксито. Напрегнах всичките си сетива да го запомня. Еми те всички бяха еднакви. Разчитах той да ни запомни. И най-вече жена ми. Така и не разбрах защо таксито не можа да ни закара до там. Явно проблем с паркирането. Мушнахме се в подлеза- о ужас! Смрад и бъкано от просяци. Изобщо в Индия турист не може спокойно да се разхожда по улиците. Видят ли фотоапарат на врата ти и десетки ръце се протягат към теб да просят. На всичкото от горе жена ми беше с пола над коленете. Нямаше мъж или жена, които да не я гледаха в краката. Накрая се принуди да купи шал и да ги покрие.
    Върнахме се благополучно в хотела. Рикшата ни чакаше, таксито също. Както споменах по горе, хотелът беше ограден от плътна и висока стена. На входа и имаше въоръжена с пушки охрана от двама мустакати индийци в униформа. По късно разбрах, че това е практика на всички хотели от този ранг. И не само на хотелите. Кварталите на богатите също бяха опасани от стени и подобна охрана. Но за това по-късно.
    На другият ден колата на нашите домакини ни чакаше пред хотела. Качихме се и тръгнахме към Тадж Махал, една от най- големите забележителности на Индия. Дворецът се намираше в гр.Агра, на 200 км от Делхи. Представях си, че като сме извън града, ще се придвижваме по-бързо. Да, ама не. Движението по междуградските шосета бе също толкова интензивно, колкото и в самия град. И тук се разхождаха крави и каруци, товарни колички, бутани от изнемощели индийци, рейсове с натрупани хора по тях, трактори и какво ли още не. Няколко пъти споменавам тези крави. Тук е мястото да обясня, че кравата е свещено животно за индийците. За това, при тази мизерия и глад, такава мръвка се разхожда спокойно по улиците. След шест часа и половина влязохме в гр.Агра. Настанихме се в хотела и на сутринта бяхме готови за Тадж Махал. Невероятна гледка е този дворец или по- скоро гробница, но не за това искам да пиша.
    Преди да се върнем в Делхи посетихме още няколко забележителни места.
    Оставаха броени дни до Дивали. Тези дни бяха белязани от непрекъснати нощни партита, на които любезно бяхме поканени от нашите домакини. Богатите индийци имат къщи, които използват само за посрещане на гости. Просто така, стои си къщата празна и чака да дойде поредния купон. И трябва да кажа, че не чака дълго. За посрещането на Дивали, празненствата започват седмица преди това. Всяка вечер бяхме в различна къща, украсена по различен начин. Купоните бяха отвън. Украсата изобилстваше от най- различни светлини, лампички, свещи и т.н.(Дивали е празник на светлината) На всякъде щъкаха индийчета с табли в ръцете, коя с храна, коя с напитки. И гости, много гости. Дамите с лъскави вечерни рокли, мъжете с костюми. Елитът на обществото. Всички партита бяха с едни и същи хора. Сменяше се само домакина. И така до деня на Дивали. Как ще познаете кога е точно. Много просто, по пукота на пиратките и всякакви други фойерверки. Те започват от 9-10 ч сутринта и спират по същото време на другия ден. Без секунда почивка. Едно непрекъснато гърмене. А на сутринта смога беше толкова голям, че на 10 м пред теб не се виждаше нищо? Бяха изгърмени пиратките на света за една вечер. А вечерта очаквах невероятно парти. Какво беше учудването ми, когато разбрах, че на самото Дивали индийците играят карти. Покер или нещо подобно, защото се играеше на пари. И това беше навсякъде, където бяхме. Обичаи, какво да ги правиш.
    За мен Индия си остана страна на контрастите. За десет дневния ми престой видях как живеят бедните и богатите. Други няма. Само бедни и то много бедни, и богати, и то много богати.
    Но едно е сигурно. Видиш ли я веднъж Индия, ти се иска пак да се върнеш.

Добави във Facebook

Тадж МахалТадж МахалЛуксозна рикшаЛуксозна рикша
Qutub Minar - най-високото тухлено минаре в света - 72 мQutub Minar - най-високото тухлено минаре в света - 72 мСнимка 4